Design kan ses på bundlinjen. Små ændringer på et website har afgørende indflydelse på konvertering, bruger-oplevelse, funktionalitet og performance.
Vidste du at Microsoft øgede deres omsætning med et to-cifret millionbeløb blot ved at ændre en farve på nogle links? Hvad skal ændres hos jer?
Godt design betaler sig altid
Alle undersøgelser viser, at de penge, som bruges på godt og velgennemtænkt design kommer mange gange igen – for store etablerede virksomheder såvel som mindre startups. Ved et nyt (re)design er det som virksomhed ofte svært at se på tingene udefra og ind, sådan som brugerne gør det. Og web- eller designbureauet har måske større fokus på tidens trends og deres cms end jeres kerneværdier. Uanset om designet er nyt eller eksisterende vil rådgivning fra en tredje part sikre at I får det optimale ud af jeres investering.Giver designelementerne den rette kvalitet, anvendelighed og performance?
Ud fra en visuel budskabsstrategi samt målsætninger med det digitale produkt analyseres designparametre som typografi, layout, kontraster, gestaltlove, farvepalette, fotostil, struktur og indhold. Er de enkelte elementer, og designet som helhed, optimale i forhold til at hjælpe jer med at nå målene – virker det efter hensigten og hvordan kan det virke endnu bedre?Design er en kontinuerlig proces – ikke et resultat
Optimeringen af et website eller fx. et godt redesign af et magasin, er en iterativ proces, der handler om at lave grundig research og hele tiden forbedre, afprøve, justere og redesigne. I kender det sikkert: Et nyt fint website er blevet lavet, og nu er det dagligdag, og det skal vedligeholdes, indhold skal ind og nye områder kommer til. Pludselig står I et sted hvor der mangler konsistens og overskuelighed – man kan se forskel på det "professionelle" design og det indhold I selv lægger på. Derfor handler rådgivningen også om at give jer værktøjer og viden så designet forbliver konsistent.Rågivning
- Valg, redesign eller implementering af website
- Branding af produkter og virksomhed
- Valg af mobile og responsive designløsninger
- (Re)design af logo og visuel identitet
- (Re)design af magasiner og andre tryksager
Eksempler på rådgivning:
Web-tjek
Grundigt tjek af virksomhedens website på både desktop, tablet og mobil. Få sikret at din website præsenterer virksomheden optimalt i alle detaljer og sammenhænge. Fokus på designets kvalitet, interface konsistens, struktur, call-to-actions, layout-kompleksitet og meget mere.
Brand-tjek
Foruden det digitale tjek, får du i denne pakke også rådgivning omkring virksomhedens visuelle identitet og hvordan brandet visuelt kan styrkes. Få forslag til optimering af tryksager og elementer som logo, farver, typografi og grafiske virkemidler samt brugen af disse på både digitale og analoge flader.
Skype-tjek
Få rådgivning uanset hvor du er. For mindre virksomheder, selvstændige eller som start på et længere rådgivningsforløb, kan en Skype-session være mere velegnet. Her kigger vi via Skype i samarbejde på websitet og du får forslag til forbedringer nu og her. Det er enkelt, hurtigt og konkret.
Sådan optimeres dit digitale produkt:
Brief
Ud fra KPI'er, mål og problemer skabes en fælles forståelse og målet for rådgivningen.
Analyse
Design, funktionalitet, indhold mv. analyseres på de relevante platforme.
Rapport
Konklusioner samles i en overskuelig rapport med eksempler og forslag til optimering.
Præsentation
Resultaterne fremlægges og i fællesskab udarbejdes en handlingsplan.