Design kan ses på bundlinjen. Små ændringer på et website har afgørende indflydelse på konvertering, bruger-oplevelse, funktionalitet og performance.

Vidste du at Microsoft øgede deres omsætning med et to-cifret millionbeløb blot ved at ændre en farve på nogle links? Hvad skal ændres hos jer?



Godt design betaler sig altid

Alle undersøgelser viser, at de penge, som bruges på godt og velgennemtænkt design kommer mange gange igen – for store etablerede virksomheder såvel som mindre startups. Ved et nyt (re)design er det som virksomhed ofte svært at se på tingene udefra og ind, sådan som brugerne gør det. Og web- eller designbureauet har måske større fokus på tidens trends og deres cms end jeres kerneværdier. Uanset om designet er nyt eller eksisterende vil rådgivning fra en tredje part sikre at I får det optimale ud af jeres investering.

Giver designelementerne den rette kvalitet, anvendelighed og performance?

Ud fra en visuel budskabsstrategi samt målsætninger med det digitale produkt analyseres designparametre som typografi, layout, kontraster, gestaltlove, farvepalette, fotostil, struktur og indhold. Er de enkelte elementer, og designet som helhed, optimale i forhold til at hjælpe jer med at nå målene – virker det efter hensigten og hvordan kan det virke endnu bedre?

Design er en kontinuerlig proces – ikke et resultat

Optimeringen af et website eller fx. et godt redesign af et magasin, er en iterativ proces, der handler om at lave grundig research og hele tiden forbedre, afprøve, justere og redesigne. I kender det sikkert: Et nyt fint website er blevet lavet, og nu er det dagligdag, og det skal vedligeholdes, indhold skal ind og nye områder kommer til. Pludselig står I et sted hvor der mangler konsistens og overskuelighed – man kan se forskel på det "professionelle" design og det indhold I selv lægger på. Derfor handler rådgivningen også om at give jer værktøjer og viden så designet forbliver konsistent.


Eksempler på rådgivning:

Sådan optimeres dit digitale produkt:


Brief

Ud fra KPI'er, mål og problemer skabes en fælles forståelse og målet for rådgivningen.


Analyse

Design, funktionalitet, indhold mv. analyseres på de relevante platforme.


Rapport

Konklusioner samles i en overskuelig rapport med eksempler og forslag til optimering.


Præsentation

Resultaterne fremlægges og i fællesskab udarbejdes en handlingsplan.

Ingen bullshit, buzzwords eller smart-ass. Med Kim som konsulent får du oprigtighed, forståelighed og professionalisme.

Rådgivning udføres på timebasis eller efter fast pris og estimat.


Kontakt Kim for at høre mere om rådgivning